رئيسية منتدى حلاوتهم

جديد المنتدى
جديد قسم الحلويات
المواضيع المميزة

المواضيع المميزة خصآئص التسجيـل خـواص هامـة رفـع الصـور أقســام عـامة
العودة   منتدي حلاوتهم > > >
حواديت و قصص الاطفال حواديت و قصص قبل النوم

إضافة رد  المفضلة
  حدوتة البرغوت برغل و بلاد واء الواء بالصووووووووور
الردود المشاهدات
قديم 23-02-2013
الصورة الرمزية مهندسة سلفية
مهندسة سلفية
♥~{::.عـضوة ذهبية .::}~♥
مهندسة سلفية غير متواجد حالياً
صاحبة الموضوع
بيانات العضوة
رقـــم العضويـــة : 17
تــاريخ التسجيـل : Feb 2013
العــــــــمـــــــــر : 37
الــــــدولـــــــــــة : مصر
الــــــمدينـــــــــة : القاهرة
الحالة الاجتماعية : متزوجة
الـــــوظيفـــــــــة : ام ولادى و زوجة
المشاركـــــــــات : 2,114 [+]
الأصـــــدقـــــــــاء : 26
عــدد الـــنقــــــاط : 223
حدوتة البرغوت برغل و بلاد واء الواء بالصووووووووور - صاحبة المشاركة njma-monthمهندسة سلفية

حدوتة البرغوت برغل و بلاد واء الواء بالصووووووووور

كان يامكان البرغوت برغل زعلان وحزين من الحيوانات يا كتاكيت يا ترى ليه يابرغل زعلان تعالوا نشوف0000000000000000 ؟

الحيوانات بتتعارك وكمان تتخانق على الحكم يا حلوين بعد الأسد الظالم ممشى وساب الغابه الحيوانات كلها عايزة تحكم

الغابه الفيل ابو زلومه بيقول انا الفيل الضخم

الشجاع الفيل فلفول ابو زلومه وهقدر ادافع عنكم بحجمى الضخم دا يا حلوين انا احق واحد بالحكم فيكم يا حيوانات
يرد فرس النهر الهيبو ويقول واشمعنا انت يا سى فلفول انا ضخم بردوا زيك وانا احق بالحكم منك

ترد الزرافه الظريفه جرافه وتقول ليه ان شاء الله وانت هتحكمنا من تحت الاعماق وكل عشتك يا هيبو معظمها فى الميه ههههههه

انا الزرافه الظريفه جرافه احق بالحكم منك يا هيبو انت وفلفل

ويرد وحيد القرن الخرتيت كركدان وهو متعصب وغضبان انتى يازرافه يام رقبه طويله هتحكمينا ازاى برقبتك الطويله وتخبطلنا فى الأشجار يا ستى لالالا انا احق بالحكم انا قوى وهدافع عنكم بقرنى

دا وجرى بسرعه وبط فى الشجرة ووقع يا حرام عش عصفير صغننه على الارض وكانت فيه عصفورة نونه صغننه اعدت تصوصو صوصوصو

ورد القرد ميمى وقال وهو بيعدل نظارته انت معروف عنك العصبيه والغباء يا وحيد القرن ومينفعش تحكمنا بعصبيتك وغبائك انا القرد ميمى متعلم بردا الغابه تعليم فى غابات امريكا الجنوبيه والشماليه احق بالحكم منكم كلكم دانا تعليم اجنبى يا حيوانات

ويرد النمر ويقول ياسلام ياسى ميمى ياسلام انت احق مننا ههههه دانت حتى مكنتش عايش معانا فى الغابه ومشفتش الذل والعذاب زينا من الاسد الظالم انت مينفعش تحكمنا انا النمر نمور

الوحيد القدر على حكمكم ياحيوانات انا النمر نمور
يرد الثعلب المكار انت وليه ميكنش انا انا مشهور بالحيله والمكر كمان اشمعن انت يعنى

وترد البومه الحكيمه احق واحد بالحكم منكم كلكم هو البرغوت برغل وتضحك كل الحيوانات على كلام البومه الحكيمه

انتى يابومه عايزة برغوت صغنن يحكمنا ازاى يعنى وهيدافع عننا ازاى انتى اكيد بتهزرى صح

لا انا مبهزرش هو الوحيد رغم صغر سنه قدر ينقذنا من الاسد المفترى ويخلص الغابه من شرة
والحيوانات اعدوا يتعاركوا تانى وكمان يضربوا بعض وسمع برغل الكلام وزعل وراح لامه وقالها انا

خلاص همشى يا امى وهروح بلاد الواء واء احسن واعيش هناك

مامت برغل اعدت تضحك وتقله بلاد ايه يابرغل قال بلاد الواء واء يا امى وهى حكالى عنها جدى الكبير البرغوت المتبرغل وقالى انها بلاد احسن والحيوانات كلها بتحب بعض وتعامل بعض كويس ومحدش بيكرة حد
ردت ام برغل دى يا برغل حكايات جدك يا بنى ومفيش حاجه اسمها بلاد الواء واء يا بنى

لا يا امى انا هروح ادور عليها واروح اعيش فيها يا امى احسن واسيب غابه نمنم دى لانى زهقت من هنا
يا امى
ووفقت ام برغل ان ابنها يروح يدور على غابه الواء واء ويسب غابه نمنم وراح برغل وهو فرحان وبيتنطط

بس ياترى هيلاقى برغل بلاد الواء واء ولالا يا حلوين 0000000؟

منقووول

المصدر : منتدي حلاوتهم - من قسم: حواديت و قصص الاطفال

إنشاء موضوع جديد إضافة رد

انتى الان تشاهدى موضوع : {} لموضوع الأصلي : {حدوتة البرغوت برغل و بلاد واء الواء بالصووووووووور} ? من قسم : {حواديت و قصص الاطفال}
الكلمات الدليلة : البرغوت, الواء, بلاد, بالصووووووووور, برغل, حدوتة