رئيسية منتدى حلاوتهم

جديد المنتدى
جديد قسم الحلويات
المواضيع المميزة




المواضيع المميزة خصآئص التسجيـل خـواص هامـة رفـع الصـور أقســام عـامة
العودة   منتدي حلاوتهم > >
طفولة وامومة كل مايتعلق بتربية الاطفال و طرق العناية بهم قصص اطفال قصص اطفال قصيرة نصائح لطفلك مقتطفات تربوية مهارات يدوية رسومات للتلوين
     
إضافة رد  المفضلة
  موقع لتنمية ذكاء طفلك و مهاراتة و من غير موسيقى و بجد هتخسرى لو معرفتيهوش
الردود المشاهدات
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  رقم المشاركة : ( 1 )
قديم 14-03-2013
الصورة الرمزية مهندسة سلفية
مهندسة سلفية
♥~{::.عـضوة ذهبية .::}~♥
مهندسة سلفية غير متواجد حالياً
صاحبة الموضوع
بيانات العضوة
رقـــم العضويـــة : 17
تــاريخ التسجيـل : Feb 2013
العــــــــمـــــــــر : 37
الــــــدولـــــــــــة : مصر
الــــــمدينـــــــــة : القاهرة
الحالة الاجتماعية : متزوجة
الـــــوظيفـــــــــة : ام ولادى و زوجة
المشاركـــــــــات : 2,114 [+]
الأصـــــدقـــــــــاء : 26
عــدد الـــنقــــــاط : 223
موقع لتنمية ذكاء طفلك و مهاراتة و من غير موسيقى و بجد هتخسرى لو معرفتيهوش - صاحبة المشاركة njma-monthمهندسة سلفية


موقع لتنمية ذكاء طفلك و مهاراتة و من غير موسيقى و بجد هتخسرى لو معرفتيهوش

دة موقع بجد جااااااااااااااامد اوى للاطفال و بينمى التفكير بشكل جامد جدا الحقيقة و احلى حاجة انه مفيهوش موسيقى

هى عبارة عن العاب كتييييييير و انتى تختارى و كل لعبة بتمنى جانب معين من التفكير و الذكاء

و فيه العاب بتعلم الاطفال جوانب علمية بطريقة حلوة اوى و هو نفسة مش حاسس ان اللى بيتعلمة دة كنا بناخدة احنا فى الكليه و بنحسبة كمان

يعنى مثلا ازاى يوقع سلحفاه من على زحليقة فى حتة معينة ...هو عليه انه يميل الزحليقة بميل معين بحيث انها تظبط معاه و تقع فى الدايرة المحددة ...طبعا مش هيعرف غير بمحاولااااااااااات كتير من غير ما يحس و هو بيلعب بس هو دة التعليم الصح انه هو اللى يعرف لوحدة بمحاولاتة و يوصل للمعلومة ....
و ايه هى المعلومة اللى هتوصل له >>>>>>>>> المعلومة هى علاقة الميل بالبعد فى المسافة بتاع اللى نازل من الميل ..........حد فهم حاجة


طيب انتو هتفهموا لما تدخلوا الموقع



بجد هيعجبكوا جداااااااااااااااا
متنسوش الدعوات بقى بفك الكرب و اصلاح الحاااال






المصدر : منتدي حلاوتهم - من قسم: طفولة وامومة





التعديل الأخير تم بواسطة حلاوتهم ; 14-03-2013 الساعة 10:39 PM سبب آخر: الغاء رابط
رد مع اقتباس
  رقم المشاركة : ( 2 )
قديم 14-03-2013
الصورة الرمزية حلاوتهم
حلاوتهم
ღ الحمدلله ღ
0

حلاوتهم غير متواجد حالياً
بيانات العضوة
رقـــم العضويـــة : 2
تــاريخ التسجيـل : Jan 2013
العــــــــمـــــــــر :
الــــــدولـــــــــــة : فى قلب امى الغالية
الــــــمدينـــــــــة : Aswan
الحالة الاجتماعية : تقصدونى انا
الـــــوظيفـــــــــة : فى خدمة حلاوتهم
المشاركـــــــــات : 2,763 [+]
الأصـــــدقـــــــــاء : 102
عــدد الـــنقــــــاط : 552
رد: موقع لتنمية ذكاء طفلك و مهاراتة و من غير موسيقى و بجد هتخسرى لو معرفتيهوش - صاحبة المشاركة njma-monthحلاوتهم


جَزْاك الله خَير الجًزاءكُل الشُكْر والتَقْدِير لَك
ولطَرْحِك القَيْم ..
احترامي وَتقْديرْي

رد مع اقتباس
  رقم المشاركة : ( 3 )
قديم 15-03-2013
الصورة الرمزية مهندسة سلفية
مهندسة سلفية
♥~{::.عـضوة ذهبية .::}~♥
مهندسة سلفية غير متواجد حالياً
صاحبة الموضوع
بيانات العضوة
رقـــم العضويـــة : 17
تــاريخ التسجيـل : Feb 2013
العــــــــمـــــــــر : 37
الــــــدولـــــــــــة : مصر
الــــــمدينـــــــــة : القاهرة
الحالة الاجتماعية : متزوجة
الـــــوظيفـــــــــة : ام ولادى و زوجة
المشاركـــــــــات : 2,114 [+]
الأصـــــدقـــــــــاء : 26
عــدد الـــنقــــــاط : 223
رد: موقع لتنمية ذكاء طفلك و مهاراتة و من غير موسيقى و بجد هتخسرى لو معرفتيهوش - صاحبة المشاركة njma-monthمهندسة سلفية


نورتى يااااا قمرة

رد مع اقتباس
إنشاء موضوع جديد إضافة رد

انتى الان تشاهدى موضوع : {} لموضوع الأصلي : {موقع لتنمية ذكاء طفلك و مهاراتة و من غير موسيقى و بجد هتخسرى لو معرفتيهوش} ? من قسم : {طفولة وامومة}
الكلمات الدليلة : لتنمية, معرفتيهوش, مهاراتة, موسيقي, موقع, ذكاء, هتخسرى, طفلك

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

الانتقال السريع

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
ملف شامل حول أنواع الأطعمة التي ينصح بتقديمها لطفلك , كيفية تحضير طعام طفلك , حصريا أم البنات طفولة وامومة 4 16-07-2017 06:19 PM
7 أسباب لبكاء الطفل وكيفية تهدئته زهرة البنفسج طفولة وامومة 4 08-03-2017 04:28 PM
مشاكل نوم شائعة عند الأطفال عطر الزهور طفولة وامومة 2 23-01-2017 05:42 AM
اسباب لبكاء الطفل.طرق تهدئة الطفل من البكاء عطر الزهور طفولة وامومة 4 24-10-2016 01:06 AM
أفكار مميزة لقضاء وقت ممتع مع طفلك بالمنزل زهرة البنفسج طفولة وامومة 1 15-09-2016 02:30 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس وجهة نظر الموقع